שמי מיטל, נשואה לאבישי ואמא לשלושה ילדים מקסימים, נועם, נויה ומאור.
מתוך אהבתי הגדולה לילדיי וההתמודדות היומיומית עם האתגרים המיוחדים שהם הביאו עימם,
צמח הרצון שלי לנסות להבין ולגעת בנפשם הרכה ולהעניק להם כלים לצלוח את דרכם בחיים
ולהיות מאושרים ופנויים רגשית ללמידה ולאינטראקציות חברתיות.
החיבור הטבעי שלי לאומנות ולילדים הוביל אותי להכיר ולהיחשף לעולם הטיפול
בהבעה ויצירה ולמצוא את ייעודי בחיים כמטפלת באומנות.
תרפיה באומנות למדתי במכללה האקדמית “אונו” במסלול תלת שנתי וסיימתי בהצטיינות.
במהלך שנות עבודתי עברתי מגוון השתלמויות והדרכות מקצועיות נוספות
שתרמו לי רבות ועצבו את דמותי כמטפלת רגשית באומנות וכמדריכת הורים.
במסגרת עבודתי כמטפלת באומנות רכשתי ניסיון עשיר ומגוון בעבודה עם ילדים, מתבגרים והורים
במסגרות חינוכיות וטיפוליות שונות כגון בתי ספר ופנימיות.
כמו כן אני מקבלת מטופלים באופן פרטי בקליניקה בעפולה.
כיום אני מרכזת תכנית “אור” בגני הילדים במועצה האזורית גלבוע.
זו תכנית המשלבת עבודה פרטנית/קבוצתית עם ילדים במגוון תחומים – רגשי, חברתי, קוגנטיבי, מוטורי וכו’
והדרכה וליווי מקצועי של ההורים והצוותים החינוכיים.
במקביל אני עובדת כמטפלת רגשית בבתי ספר יסודיים עם ילדים בגילאי היסודי,
מקיימת הדרכות הורים וליווי ותמיכה בצוותים המקצועיים בביה”ס.
שמי מיטל, נשואה לאבישי ואמא לשלושה ילדים מקסימים, נועם, נויה ומאור.
מתוך אהבתי הגדולה לילדיי וההתמודדות היומיומית עם האתגרים המיוחדים שהם הביאו עימם, צמח הרצון שלי לנסות להבין ולגעת בנפשם הרכה ולהעניק להם כלים לצלוח את דרכם בחיים ולהיות מאושרים ופנויים רגשית ללמידה ולאינטראקציות חברתיות.
החיבור הטבעי שלי לאומנות ולילדים הוביל אותי להכיר ולהיחשף לעולם הטיפול בהבעה ויצירה ולמצוא את ייעודי בחיים כמטפלת באומנות.
תרפיה באומנות למדתי במכללה האקדמית “אונו” במסלול תלת שנתי וסיימתי בהצטיינות.
במהלך שנות עבודתי עברתי מגוון השתלמויות והדרכות מקצועיות נוספות שתרמו לי רבות ועצבו את דמותי כמטפלת רגשית באומנות וכמדריכת הורים.
במסגרת עבודתי כמטפלת באומנות רכשתי ניסיון עשיר ומגוון בעבודה עם ילדים, מתבגרים והורים במסגרות חינוכיות וטיפוליות שונות כגון בתי ספר ופנימיות.
כמו כן אני מקבלת מטופלים באופן פרטי בקליניקה בעפולה.
כיום אני מרכזת תכנית “אור” בגני הילדים במועצה האזורית גלבוע. זו תכנית המשלבת עבודה פרטנית/קבוצתית עם ילדים במגוון תחומים – רגשי, חברתי, קוגנטיבי, מוטורי וכו’ והדרכה וליווי מקצועי של ההורים והצוותים החינוכיים.
במקביל אני עובדת כמטפלת רגשית בבתי ספר יסודיים עם ילדים בגילאי היסודי,
מקיימת הדרכות הורים וליווי ותמיכה בצוותים המקצועיים בביה”ס.
הרעיון לכתיבת הספר מקורו בשילוב הידע והניסיון הרב שצברתי בשני עולמות:
ההורות והטיפול הריגשי באומנות.
ככל ההורים, גם אבישי, בעלי, אבא ושותף מלא בגידול ילדינו, ואנוכי, מבקשים עבור ילדינו חיים מאושרים ובריאים פיזית ונפשית. שילוב הורותנו עם תחום עיסוקי כמטפלת ריגשית באומנות, מזמן לנו מניפה רחבה של התייחסות, ומאפשר לנו להיות עם “היד על הדופק” כל הזמן, תוך התאמתנו למציאות ולצרכים המשתנים עם התבגרות ילדינו.
במהלך שנות עבודתי הרבות רכשתי ידע וניסיון מקצועי ועשיר בעבודה עם ילדי הגן וילדי בית הספר היסודי ועם הוריהם. שתי המסגרות הללו מהוות נדבך מרכזי בחייהם של הילדים, שכן הן משמשות קרקע להתנסויות חברתיות מחוץ לתא המשפחתי. מסיבה זו נכון להקדיש לכך את מלוא תשומת הלב ההורית.
המסגרות החינוכיות והטיפוליות השונות בהם אני עובדת לאורך השנים, בין אם מעונות יום, גני ילדים או בתי ספר, הביאו אותי להבנה עמוקה, שלא אחת נדרשים הורים לדרכים יצירתיות, כדי לעזור לילדיהם לצלוח את המשוכות הנקרות בדרכם. כך נולד הרעיון ליצור ספרי ילדים המלווים בקורס הדרכה.
הרעיון לכתיבת הספר מקורו בשילוב הידע והניסיון הרב שצברתי בשני עולמות: ההורות והטיפול הריגשי באומנות.
ככל ההורים, גם אבישי, בעלי, אבא ושותף מלא בגידול ילדינו, ואנוכי, מבקשים עבור ילדינו חיים מאושרים ובריאים פיזית ונפשית. שילוב הורותנו עם תחום עיסוקי כמטפלת ריגשית באומנות, מזמן לנו מניפה רחבה של התייחסות, ומאפשר לנו להיות עם “היד על הדופק” כל הזמן, תוך התאמתנו למציאות ולצרכים המשתנים עם התבגרות ילדינו.
במהלך שנות עבודתי הרבות רכשתי ידע וניסיון מקצועי ועשיר בעבודה עם ילדי הגן וילדי בית הספר היסודי ועם הוריהם. שתי המסגרות הללו מהוות נדבך מרכזי בחייהם של הילדים, שכן הן משמשות קרקע להתנסויות חברתיות מחוץ לתא המשפחתי. מסיבה זו נכון להקדיש לכך את מלוא תשומת הלב ההורית.
המסגרות החינוכיות והטיפוליות השונות בהם אני עובדת לאורך השנים, בין אם מעונות יום, גני ילדים או בתי ספר, הביאו אותי להבנה עמוקה, שלא אחת נדרשים הורים לדרכים יצירתיות, כדי לעזור לילדיהם לצלוח את המשוכות הנקרות בדרכם. כך נולד הרעיון ליצור ספרי ילדים המלווים בקורס הדרכה.
בטיפול באומנות הקווים והצבעים מספרים את מה שהמילים מתקשות לבטא ולכן הוא מהווה כלי המאפשר למטופל להביע את עצמו דרך חווייתית ויצירתית. המטפל משתמש בדרכים “עוקפות מלל” כגון משחק ויצירה על מנת להכיר ולהבין את עולמו הפנימי של המטופל . במהלך הטיפול נוצר קשר משמעותי, מכיל ותומך המאפשר למטופל לעבור תהליכים מעצימים המסייעים לו להתמודד עם הקשיים איתם הוא נפגש בשגרת יומו. אני מאמינה שילדים זקוקים לאמפתיה, לרגישות, למגע פיזי, לתמיכה, להצבת גבולות ובעיקר לאמונה שלנו בכוחות שלהם.